«Алға қадам-2023» атты IV аймақтық ғылыми жобалар конкурсы

Семей қаласының физика-математиклық бағытындағы Назарбаев Зияткерлік мектебі 2023 жылдың 27 сәуірінде Семей қаласындағы және аймақтағы колледж студенттерімен мектеп оқушылары арасында “Бір қадам алға-2023″ атты IV аймақтық ғылыми жобалар конкурсын өткізеді(бұдан әрі-Конкурс).

Конкурстың мақсаты:

– жобалау және зерттеу жұмысы арқылы оқушылардың жеке ерекшеліктерін, бейімділігі мен қабілеттерін ескере отырып, оқушылардың білім беру және зерттеу әлеуетін дамыту;

– оқушылардың ғылыми-зерттеу қызметіне уәждемесін арттыру;

– жас зерттеушілерді іріктеу және қолдау;

– Қазақстан Республикасының зияткерлік әлеуетін қалыптастыруға ықпал ету.

Өткізу тілі: қазақ, орыс, ағылшын

Ұйымдастырушы: Семей қаласындағы физика-математикалық бағыттағы Назарбаев Зияткерлік мектебі.  Қатысушылар: Семей қаласының және  аймақ мектептері мен лицейлерінің оқушылары, колледж студенттері. Конкурсқа ғылыми зерттеулер саласындағы жеке жобалар, сондай-ақ келесі бағыттар бойынша 2 оқушыдан құралған ұжым қатыса алады:

Бағыты
1Физика
2Техника
3Жер және ғарыш туралы ғылым
4Математика, қолданбалы математика
5Информатика, бағдарламалау
6Робототехника
7Экономика
8Биология
9Химия
10Қоршаған ортаны қорғау және адам денсаулығы
11Тарих
12Құқықтану
13Өлкетану
14Әдебиет
15Этномәдениеттану
16Тіл білімі
17Психология
18Әлеуметтік жобалар

Бірінші кезеңді ұйымдастыру және өткізу тәртібі:

Бірінші кезеңде 5-8 сыныптар, 9-10 сыныптар, 11-12 сыныптар және колледждердің I-II курс студенттері қатыса алады.

Конкурсқа қатысушы 2023 жылғы 1 сәуірден с 14 сәуірге дейінгі мерзімде https://forms.gle/wYbnrXyAQ9F85CRt5  адресі бойынша өтінім формасын толтырады және жұмысты (Word құжатын) жүктейді.

Жұмыс Word форматында, 5-тен 20 бетке дейін болуы керек.

Автор: (аты-жөні, сыныбы)

Білім беру ұйымы:

Зерттеу бағыты:

Жұмыс жетекшісі:

Жұмыс тақырыбы:

Аннотация: жұмыста … ұсынылған. Материал … үшін қызықты болады.

Зерттеу мақсаты:

Гипотеза:

Кезеңдері:

Зерттеуде  қолданылған әдістер:

Зерттеудің жаңалығы және дербестік дәрежесі:

Жұмыс нәтижелері мен қорытындылар:

Нәтижелерді практикалық қолдану саласы:

Әрі қарай жұмыс мәтіні

Ұсынуға болатын жұмыстар:

  • ғылымның осы саласындағы фактілерді, оқиғаларды, құбылыстарды және бұрын белгісіз жекелеген тараптарды баяндайтын;
  • мектеп эксперименттерін жетілдіруге, өндірістік процестерді ұтымды етуге жәрдемдесетін, практикалық міндеттерді шешуге жаңа аппараттардың, модельдер мен аспаптардың конструкциясын білдіретін;
  • әлеуметтік-экономикалық проблемаларды шешуге бағытталған экономикалық-заңдық негіздемелері бар компьютерлік модельдер мен жобалар;

жануарларға қатыгездікпен қарау эксперименттері бар және адамдар мен жануарлардың денсаулығы үшін зиянды заттар (канцерогендік және мутагендік әсері бар уытты, радиоактивті, зерттелмеген биологиялық белсенді қосылыстар; адам мен жануарлар үшін патогенді немесе шартты патогенді заттар; микроорганизмдер, вирустар, алкоголь, темекі және т. б.) пайдаланылатын кәмелетке толмағандар үшін қол жеткізуге рұқсат етілмеген аппаратураларды пайдалансаконкурсқа қатысуға жіберілмейді.);

Бұрын республикалық жарыстарда қаралған және қорғалған жұмыстар, конкурсқа қатысуға жіберілмейді.

Плагиатқа тексеруден өткен жұмыстар сараптамаға жіберіледі. 30% – дан астам плагиат болған жағдайда, жұмыс сараптамаға жіберілмейді. Сараптаманы ұйымдастырушы 2023 жылғы 17-21 сәуір аралығында бекіткен комиссия жүргізеді.

Әрбір секцияның сараптау комиссиясының құрамына ғылымның осы бағыты бойынша кемінде үш мүше (ғалым, мұғалім) кіреді. Комиссия құрамы ғылыми жобалардың тиісті конкурсын ұйымдастыратын білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен бекітіледі.

Комиссия жұмыстарды №1-кестедегі критерийлер бойынша қарайды және екінші кезеңге қатысушыларды айқындайды. Бірінші кезеңнің қорытындысы мектеп сайтында жарияланады sm.nis.edu.kz/konkurs_2023.

№ п/пПараметріСараптамалық баға
(бір бағаны дөңгелету)
Сараптамалық бағаның негіздемесі
1Мәселенің өзектілігі9-10 балл
7-8 балл 
5-6 балл
3-4 балл 
1-2 балл
Егер іргелі жоспарда өзекті тақырып бойынша жаңа ғылыми нәтиже алынса, 9-10 балл қойылады.
7-8-егер жалпы қолданбалы маңызы бар тақырып бойынша жаңа ғылыми нәтиже алынса.
5-6-егер нақты ұйымға (ҒЗИ, мектептер, кәсіпорындар, шаруашылықтар және т.б.) қатысты тақырып бойынша жаңа ғылыми нәтиже алынса.
3-4-егер жоба дерексіз болса, бірақ студенттер тобына қатысты болса.
1-2-егер жоба реферативті болса, бірақ жоба авторына өзекті болса.
2Пайдаланылған зерттеу әдістерінің тиімділігі9-10 балл
7-8 балл 
5-6 балл
3-4 балл 
1-2 балл
9-10 балл, егер ғылымның осы саласында түбегейлі жаңа білім алуға мүмкіндік беретін жаңа (әлемдік ауқымда) тиімді шешім әдісі ұсынылса қойылады.
7-8-егер жаңа нәтиже алу үшін заманауи және жақсы негізделген әдістер қолданылса.
5-6-егер белгілі әдістер негізсіз қолданылса.
3-4-егер мәселені шешудің ескірген әдістері қолданылса.
1-2-егер тиімсіз шешім әдісі таңдалса.
3Тақырыпты ашу дәрежесі (ғылыми жұмысты талдау)9-10 балл
7-8 балл 
5-6 балл
3-4 балл 
1-2 балл
Егер жұмыс Ғылыми зерттеулердің барлық ережелері бойынша орындалса, атап айтқанда: өзекті міндет қойылса, осы саладағы зерттеулердің әлемдік үрдістеріне талдау жүргізілсе (көздерді сыни шолудың толықтығы), мәселені шешудің жоғары тиімді әдісі таңдалса және статистикалық сенімді нәтиже алынса, 9-10 балл қойылады.
7-8-егер алдыңғы шарттар орындалса, бірақ нәтиже тексеруді қажет етпейді
5-6-егер жұмыста жаңа ғылыми нәтиже алынса, бірақ осы номинацияның жоғарғы тармағында көрсетілген бірқатар критерийлер сақталмаса (сарапшының пікірі бойынша).
3-4-егер жұмыс табиғатта реферат болса, бірақ әлемдегі барлық танымал зерттеулердің нәтижелерін қамтыса және одан әрі зерттеу үшін ғылыми міндет қалыптастыруға мүмкіндік беретін сыни тұжырымдар болса.
1-2-егер жұмыс белгілі нәтижелердің реферативті, сыни емес сипаттамасын білдірсе.
4Белгілі нәтижелердің күтілетін нәтижесінің ғылыми және қолданбалы маңыздылығы.9-10 балл
7-8 балл 
5-6 балл
3-4 балл 
1-2 балл
9-10 балл, егер жобаның нәтижелері жалпы әлемдік ауқымда ғылыми және қолданбалы құндылыққа ие болса қойылады.
7-8-егер жоба нәтижелері Жаңа болса және өңірлік ауқымда қолданбалы мәнге ие болса.
5-6-егер нәтиже бұрын алынғанын растаса, бірақ аймақтық ауқымда қолданбалы мәнге ие болса.
3-4-егер нәтиже бұрын алынғанын растаса, бірақ осы мекеме (мектептер, кәсіпорындар) үшін практикалық құндылыққа ие болса.
1-2-егер нәтиже жоба авторының көкжиегін кеңейтсе.
5Алынған нәтижелердің қойылған міндеттерге сәйкестігі9-10 балл
7-8 балл 
5-6 балл
3-4 балл 
1-2 балл
Егер жаңа ғылыми нәтижелер алынса және олар тапсырманы қою кезінде тұжырымдалған идеяны растаса, 9-10 балл қойылады.
7-8-егер алынған нәтижелер жаңа болса, бірақ тұжырымдалған идеяны әлі толық дәлелдей алмаса.
5-6-егер жұмыста бұрын белгілі болған, бірақ тапсырмаға сәйкес ғылыми нәтиже алынса.
3-4-егер жобаның мақсаты сыни рефераттық шолу жүргізу болса және оған толық қол жеткізілсе.
1-2-егер жобаның мақсаты дерексіз болса, бірақ жеткілікті деңгейде орындалмаса.
6Жобаны рәсімдеу9-10 балл
7-8 балл 
5-6 балл
3-4 балл 
1-2 балл
9-10 балл, егер жұмыс жоғары эстетикалық көрініске ие болса және талапқа сәйкес толық ресімделсе (аннотацияның, басшының пікірінің, жұмыс күнделігінің-ғылыми зерттеулер журналының болуы қаралады) қойылады.
7-8-егер жұмыс жоғары эстетикалық көрініске ие болса, аннотация, басшының пікірі, жұмыс күнделігі-ғылыми зерттеулер журналы бар, бірақ дизайнда жеке кемшіліктер бар.
7Ораторлық шеберлік9-10 балл
7-8 балл 
5-6 балл
3-4 балл 
1-2 балл
9-10 автор(лар) жобаның мәнін нақты және түсінікті баяндайды, негізгі идеяларды бөліп көрсетеді, эксперименттік деректерді ұсынады, жобаның нәтижелерін түсіндіреді
7-8-жалпы алғанда, олар жобаның мәнін анық көрсетеді, маңызды идеяларды ажыратады, жалпы нәтижелерді ұсынады
5-6-жобаның мәнін анықтайды, бірқатар идеяларды анықтайды, ұсынылған нәтижелер түсіндіруді қажет етеді
3-4-жобаның мәнін түсіндіреді, зерттеудің негізгі аспектілері туралы сұрақтар туындайды, нәтижелер түсіндіруді талап етеді
1-2-ұсынылған зерттеу негізгі идеялар, әдістер, нәтижелер туралы қосымша түсіндіруді қажет етеді.
8Плагиатқа қарсы тексеру нәтижелеріҚазылар алқасының шешімімен жиналған жұмыстарға рұқсат берілді
20 балдан жоғары
15-тен 30% – ға дейін плагиат болған кезде жалпы баллдың 50% – ы алынады. 30% – дан астам плагиат болған жағдайда жұмысқа  0 балл беріледі.

Екінші кезеңді ұйымдастыру және өткізу тәртібі:

Өтетін орны: Семей қ. ФМБ НЗМ Қарағайлы ш.а.

Конкурстың екінші кезеңінің ашылуы-2023 жылдың 27 сәуірі.

Жобаларды ұсыну-2023 жылдың 27 сәуір  күні.

Уәкілетті орган бекіткен ғылыми жетекші алынған нәтижелердің нақытылығы мен дұрыстығын қамтамасыз етеді. Оқушы өз бетінше зерттеу қызметінің жаңа білімі мен дағдыларын игере отырып, қолынан келетін жұмысты орындауы тиіс.

Екінші кезеңге (қорғауға) материалды А1-ден аспайтын форматтағы постер түрінде дайындау ұсынылады. Постер эстетикалық түрде безендірілуі керек, оған нөмірленген графиктер, фотосуреттер, суреттер, диаграммалар кіруі керек.

Жобаны таныстыру кезінде жұмыстың авторына (тең авторларына) 10 минут беріледі, осы уақыт ішінде мынадай тармақтар жариялануы тиіс:

1) жұмыс мақсаты;

2) тақырыптың өзектілігі;

3) қойылған мақсатқа қол жеткізу әдістері;

4) нәтижелердің ғылыми және практикалық құндылығы;

5) жұмыстың негізгі қорытындылары

және Комиссия мүшелерінің сұрақтарына және қатысушылардың жауаптарына 10 минуттан аспайды.

Жобаны таныстырғаннан кейін сараптамалық комиссияның әрбір мүшесі №1-кестенің әрбір параметрі бойынша балл қоя отырып, бағалау парағын толтырады.

Қорытынды шығару және жеңімпаздарды марапаттау

28 сәуір күні байқаудың жабылуы, жеңімпаздарды құттықтау өтеді.

Үздік ғылыми жобалар әр секциядан 1, 2 және 3 дәрежелі дипломдармен марапатталады.

Егер бірнеше қатысушы бірдей ұпай жинаса, қазылар алқасының шешімі бойынша дипломдар саны артады.

Конкурстың екінші кезеңіне өткен барлық қатысушылар мен ғылыми жетекшілерге электронды сертификаттар беріледі.

Оқушыны дайындаған жетекші және мектеп жеңімпаздарын дайындағаны үшін алғыс хаттармен марапатталады.

Көрермендердің дауыс беруі ұйымдастырылады, нәтижесінде қатысушыларға келесі номинациялар беріледі:

  • Тамаша бастау
  • Ең креативті жоба
  • Ең ауқымды жоба
  • Ең перспективті жоба
  • Ең экологиялық жоба
  • Ең коммерциялық тиімді жоба
  • Ең ғылыми жоба
  • Ең өзекті жоба
  • Ең әлеуметтік манызы бар жоба

Сұрақтарды мына поштаға жолдауға болады: Kalieva_K@sm.nis.edu.kz